Winkelwagen 0
Afspraak maken
Afspraak maken
terug

Een ode aan helden optical

Vijf jaar helden optical en 10 jaar vriendschap!

Dit blog is een ode aan Joey. Joey die tien jaar geleden ons Eelke openlijk adviseerde om niet een vaste baan op te zeggen in ruil voor het onzekere bestaan van een monturen agentschap. Knokken in een overvolle markt, met een lange aanloop naar een stabiele omzet. Dat zou het zijn. Dit advies werd natuurlijk opgepakt ‘als een uitdaging’ en zo vertrok Eelke bij zijn laatste werkgever: de paden op, de lanen in. Geen benul van wat te doen maar vol goede moed, én met dagelijks telefonisch advies van Joey. Dit waren de ingrediënten van een goede vriendschap.

Koetjes, kalfjes & brillen

Al snel werden de tips ingeruild voor praatjes over koetjes, kalfjes, klokjes, auto's en mooie brillen. Maar vooral gesprekken over mooie brillen. Eelke een Joey begonnen ongeveer nog 10 keer zo vaak over brillen als dat de gemiddelde mens over het weer begint. Alleen dan ontstaat er vervolgens een gesprek van vier uren. Wat maakt een bril nou mooi? Of goed? En hoe maak je een nieuwe stijl in de bestaande wereld van bril ontwerpen?

In het diepe springen

Zo kwamen Joey en Eelke er al pratend achter dat het best wel eens interessant kan zijn om een eigen brillenlijn op te bouwen en hoe vet dat zou zijn om dat samen te doen. Kleine kink in de kabel, Eelke was alleen 'langs de weg' om de markt te verkennen. Puur om te kijken en te proeven in keukentjes, met als doel natuurlijk: een eigen optiekzaak. Desalniettemin werd er veel gesproken over hoe en wat, een wat dan écht vette monturen zijn. Uiteindelijk liet Joey zich overhalen om in het diepe springen. Want dat hij wilde springen was wel duidelijk maar om ook écht de sprong te maken, daar is soms een extra setje voor nodig. En daar zijn vrienden voor ;-)

En zo gingen ze samen op avontuur langs fabrikanten. Joey tekent en bedenkt en Eelke mag mee op reis om te sparren en sarren. Uiteindelijk presenteerde Joey in augustus 2017 met ongekend enthousiasme helden optical aan de Nederlandse en niet veel later Duitse opticiens.

Helden

En waarom de naam? Nou, vertelt Joey: “Zoals alle goede dingen, blijven helden altijd bestaan. En zo geldt het ook voor de classics in de optiek mode. Een goed pantoscopisch vormgegeven (“mooi weer he?!” - dit betekent ‘geslepen’) bril blijft in essentie een uiterst mooi panto-vormig brilmontuur. Zelfs als er na verloop van tijd veranderingen zijn aangebracht in bijvoorbeeld de afmetingen. Een bepaalde stijl en de herkenbare proporties van goede producten zijn tijdloos, zij zijn in mijn ogen echte helden!”

“Dit uitgangspunt is de basis voor de monturen van helden optical. Dit brengt mij bij het belangrijkste deel van allemaal: voor wie is helden? Het is voor diégene die houdt van een verfijnd & no-nonsense design.”

Wij van bril&lens zijn onovertroffen rete enthousiast over de monturen van helden, maar ik heb zo’n vermoeden dat dat al duidelijk was. Deze maand bestaat helden 5 jaar een daar proosten we op.

Wil jij nu ook meer weten over deze uitzonderlijke collectie van Nederlandse bodem kijk dan eens op www.heldenoptical.com of kom langs in de winkel, we hebben bijna alle modellen en kleuren op voorraad.

KOOP JE IN AUGUSTUS EEN HELDEN? DAN KRIJG JE ER EEN EXCLUSIEVE HELDEN STANDAARD BIJ KADO!

Want een echte held(en) verdient een podium.